mandag 7. mars 2016

Maritimt shaker-kort

image

Ja man kan kanskje si at jeg er blitt litt hektet på shaker-kort. De er jo skikkelig moro å lage og det er jo ganske dekorativt.


image


Både tekststemplet og anker-stemplet som jeg har brukt på forsiden, er fra ei stempelplate som består at de to stemplene. De er embosset med søkvfarget embossingpulver.


image

image


På innsiden har jeg brukt den fine klem-diesen. Og så har jeg lyst å komme med et lite tips. Mange synes det kan være vanskelig å få limt tekster oppå skyggen og å få riktig vinkel på bokstavene slik at de passer perfekt til skyggen.


Det jeg pleier å gjøre er at jeg lar diekutten være i diesen og så påfører jeg noen dråper med lim (her er det greit med en limflaske med svært smal tupp).


imageimage


Så legger jeg teksten oppå skyggen og stikker forsiktig i hullene med en tynn gjenstand, f.eks. en diepick, slik at teksten løsner.


Nå kan man løsne diesen forsiktig. Nå er teksten på plass uten at bokstavene har vridd seg.


imageimage


Da ønsker jeg dere alle en kjempefin uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar