tirsdag 19. september 2017

Positiv og Negativ med Hipp hipp hurra dies

Hei! Graciela her, i  dag har jeg noen enkle med kjekke kort å vise dere. Du får to kort per bakgrunn, det vil si at du bruker både positiv og negativ delen av diesen. Kjekke måte å bruke "alt" og ikke minst enda med to flotte kort ekstra! Til alle kortene har jeg tatt utgangspunkt i den herlige HIPP HIPP HURRA dies, den finner du HER

Første kort har jeg brukt dies før jeg laget bakgrunnen med distress oxide, siden jeg vill ha bokstavene i hvit. Da har jeg hatt distress oxide på negativen, dvs den delen som blir igjen når du bruker diesen. 

Har hatt noen dråper med nuvo clear her og der, og embosset stempel teksten "for deg som fyller ditt år", stempel finner du HER.





Neste kort er med den positiv delen, dvs med selve bokstav dies. Har limt dem på et bakgrunn som også er laget med distress, både oxide og vanlig. På dette kortet har jeg brukt flere av de dies som snart kommer i butikken, så det er bare å glede seg. Rektangel med stich, liten bane med stich, og den bue enden under hurra. 
Gratulerer dies jeg har brukt finner du HER.


De to siste kortene er lage med et bakgrunn laget med dye ink fra ranger og post it tape som jeg har brukt for å maskere trekanter rundt. 
 Enkelt kort med bare deler av dies og embosset stempel tekst.

 Sist kortet er med den negativ delen og et lite hjerte fra en annen dies sett, som også er en nyhet som snart kommer i butikken. En liten embosset "hipp" fra denne stempel sett.
Inn i bokstavene har jeg hatt wink of  stella for å få litt glitter. Også hjerte har glitter. 


Håper du likte kortene og at du fikk lyst til å prøve deg på positiv og negativ teknikken. Kjekke måtte å få mer ut av dies. Er det noe du lurer på spør gjerne så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan. 

Materiell liste: 

Dies 


Dies Nyheter 


Stempler 




Dies Nyheter 




Husk at vi har en utfordring gående akkurat nå " Jul i utradisjonelle farger" vi gleder oss til å se hva dere lager. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar